tirsdag 25. januar 2011
Bøllen Telenor
Jeg må bare si det. Telenor er og blir en bølle. En gang for mange år siden benyttet jeg Telenor både hjemme og på mobiltelefoner. Jeg var ingen fornøyd kunde, men alternativene var ikke så mange, så da ble det bare slik.
Det hele stoppet for noen år siden da en selger fra Telenor ringte meg. Selgeren spurte om jeg ønsket å ringe gratis i helgene. Hva slags spørsmål er det? Alle ønsker selvfølgelig å ringe gratis!
Mitt svar var selvfølgelig at hvis det ikke kostet meg noe vil jeg selvfølgelig ringe gratis. Det selgeren "glemte" å fortelle meg var at det fulgte med en 12 mnd binding til Telenor. Det fant jeg ut når jeg fikk brev i posten noen dager senere. Jeg må si jeg følte meg lurt og var forbannet.
Dagen etter ringte jeg og byttet leverandør både på hjemmetelefon og mobiltelefoner. Jeg sverget samtidig ovenfor meg selv at jeg ALDRI skal ha Telenor som leverandør i noen sammenheng. Det har jeg holdt disse 6-7 årene siden den dagen.
Jeg må si det føltes som en lettelse å ikke være kunde av denne store bøllen. Det er mange leverandører i markedet som strekker seg langt for å tilfredsstille kundene sine med en mye høyere servicegrad enn Telenor.
For konkurrentene å gi bedre service til kundene sine enn Telenor er det bare å ta telefonen når vi ringer. Det gjør nemlig ikke Telenor. De lar deg snakke med en maskin.
Når Telenor nå går ut og vil ha betalt av innholdsleverandørene viser dette bare at denne bøllen er så stor at de tror de kan gjøre som de vil. At innholdsleverandører som VG står frem og protesterer skal vi forbrukere være glad for. Telenor rokker her ved noen grunnleggende prinsipper.
Det hele stoppet for noen år siden da en selger fra Telenor ringte meg. Selgeren spurte om jeg ønsket å ringe gratis i helgene. Hva slags spørsmål er det? Alle ønsker selvfølgelig å ringe gratis!
Mitt svar var selvfølgelig at hvis det ikke kostet meg noe vil jeg selvfølgelig ringe gratis. Det selgeren "glemte" å fortelle meg var at det fulgte med en 12 mnd binding til Telenor. Det fant jeg ut når jeg fikk brev i posten noen dager senere. Jeg må si jeg følte meg lurt og var forbannet.
Dagen etter ringte jeg og byttet leverandør både på hjemmetelefon og mobiltelefoner. Jeg sverget samtidig ovenfor meg selv at jeg ALDRI skal ha Telenor som leverandør i noen sammenheng. Det har jeg holdt disse 6-7 årene siden den dagen.
Jeg må si det føltes som en lettelse å ikke være kunde av denne store bøllen. Det er mange leverandører i markedet som strekker seg langt for å tilfredsstille kundene sine med en mye høyere servicegrad enn Telenor.
For konkurrentene å gi bedre service til kundene sine enn Telenor er det bare å ta telefonen når vi ringer. Det gjør nemlig ikke Telenor. De lar deg snakke med en maskin.
Når Telenor nå går ut og vil ha betalt av innholdsleverandørene viser dette bare at denne bøllen er så stor at de tror de kan gjøre som de vil. At innholdsleverandører som VG står frem og protesterer skal vi forbrukere være glad for. Telenor rokker her ved noen grunnleggende prinsipper.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Følgere
Arkiv
-
▼
2011
(41)
-
▼
januar
(40)
- Bøllen Telenor
- Det måtte bare komme..
- Luringen Krekar
- Takk for kampen!
- Stakkars Millehaugen?
- Endelig helg
- Harmløse idioter?
- Myndighetene mangler gangsyn!
- Spotify VS ulovlig nedlasting
- Kunstneren Kleppa
- Elendig planlegging av flyttingen!
- Datalagring avgjøres i april
- Stå på Petter!
- Bør Assange utleveres?
- Svært betenkt
- Holder det med nettleser?
- Sovende lovgivere
- Kvarme bør gå!
- Kult eller irriterende?
- Bloglovin
- Den store sofadagen
- Grisekjøring på glatta
- Rettferdigheten seirer
- Nytt design
- Kan man vinne for mye?
- Fantastisk prestasjon
- La svinet sitte der!
- Klovn og mørkemann
- Toppskatt på bunn!
- Pinlig Apple
- Northug furter!
- Er dette sutring?
- Voe bli popstjerne?
- Grisedyr bensin!
- Svineinfluensa runde 2?
- Ut med julen!
- Provoserende
- Lotto
- Slutt på kulden?
- Godt Nytt År?
-
▼
januar
(40)
Sidevisninger
northug
dld
eskil pedersen
forsvaret
gambia
innvandrere
krekar
kvarme
lotto
maria amelie
midtdele
ski
telefon
Erna
Høyre
NAV
PST
afghanistan
ahus
aker
alarm
apple
artisteer
assange
bensin
blogger
chrome
elg
fredag
gelius
google
hallgeir langeland
helg
henning
hopp
håndball
iphone
islam
johaug
joomla
jul
karin rønning
kirken
kjelling
kleppa
kriminell
lover
millehaugen
nettleser
overgrep
overvåking
pedofil
pensjon
pernille
petter
pils
pirate bay
popstjerne
prest
skatt
spotify
stangeland
strøm
strøm-erichsen
sverige
svineinfluensa
talleraas
telenor
terrorist
tom hilde
tromsø
tåkelys
ulykker
ungarn
usa
vannmagasin
vinne
voe
wimp
wrc
økonomi
Drevet av Blogger.
2 kommentarer:
Det er jo teit, Telenor får betalt fra sine kunder for å surfe på hva dem vil.
de kan ikke kreve betalt i begge ender.
det blir som å belaste kompisen min for en telefonsamtale som jeg ringer til han for, og samtidig ta seg betalt fra meg.
Det kommer ikke til å bli noe av dette,
prøver telenor å innføre dette mister de over 90 % av internettkundene sine.
TV2, VG, Dagbladet, NRK og andre, ikke la dere gå med på å måtte betale telenor for å vise deres kunder hva dere ønsker.
Skjønner ikke hva alle har imot telenor.Prøvd mange selskap men aldri et så flott som telenor. Ved ethvert problem jeg har hatt har jeg møtt hyggelige hjelsomme folk. Raske til å ordne er de også, iallefall til meg. Og er nett nede i 10 minutter og jeg prater med dem er det tvert 1 mnd fri internett...Heia telenor
Legg inn en kommentar